Powerdogs-Kennels
Powerdogs-Kennels
Powerdogs-Kennels
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Voor alle Kangal, Stafford en pitbull liefhebbers
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Loslopen tijdens het wandelen

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
dicyvo




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 17-12-11

Loslopen tijdens het wandelen Empty
BerichtOnderwerp: Loslopen tijdens het wandelen   Loslopen tijdens het wandelen Emptyza dec 17, 2011 5:09 am

Kan jullie hond gewoon los lopen tijdens het wandelen en luistert hij dan naar commando's.
Zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Knut

Knut


Aantal berichten : 138
Registratiedatum : 25-02-11

Loslopen tijdens het wandelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loslopen tijdens het wandelen   Loslopen tijdens het wandelen Emptyza dec 17, 2011 7:36 am

Knut loopt tijdens wandelingen in het bos, hei, strand ect los.
Hij luistert redelijk goed, maar soms is het hier komen op zijn tempo.
Ik doe met hem gehoorzaamheid trainingen.


Wij wandelen veel met hondenscholen, dogtravel of evenementen ect en daar loopt hij ook gewoon los.
Mits ik het zelf niet vertrouw met bepaalde honden die aanwezig zijn, dan blijft hij lekker aan de riem.

Ik merk wel dat er ook veel kangals zijn die dat niet kunnen, en ik ben ook nog steeds nooit 1 tegen gekomen waar ik ook ben.

Maar wat door Bailey dan tijdens het loslopen?

Terug naar boven Ga naar beneden
dicyvo




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 17-12-11

Loslopen tijdens het wandelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loslopen tijdens het wandelen   Loslopen tijdens het wandelen Emptyza dec 17, 2011 2:31 pm

Steeds meer zijn eigen gang gaan. Vooral als ie een leuke hond treft die wel wil spelen dan gaat ie daar gewoon achteraan en dan echt ver. Uiteindelijk komt ie wel terug.
Terug naar boven Ga naar beneden
maris
Admin
maris


Aantal berichten : 304
Registratiedatum : 20-06-10
Leeftijd : 37
Woonplaats : Eindhoven

Loslopen tijdens het wandelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loslopen tijdens het wandelen   Loslopen tijdens het wandelen Emptyzo dec 18, 2011 3:18 am

de kangal staat er eigelijk bekent om dat ze niet los kunnen lopen omdat ze graag anders hun eigen wandeling gaan maken.
uitzonderingen zijn er want ik kan mijn oudste los laten en die zal niet verder dan 20 meter van mij afgaan.
de jongste die kan ik ook los laten maar dat doe ik alleen als de oudste er ook bij is en ligt ook aan de plek en situatie.
als je hond te ver gaat doe een lange 10 meter lijn bv aan hem en als die niet komt ga een keer op de lijn staat tot hij steeds naar je komt als je roept.
ga er wel vanuit dat het op hun eigen tempo is en soms dat je eerst 10 x moet roepen voor je reactie krijgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.nudusoriundus.tk
Gesponsorde inhoud





Loslopen tijdens het wandelen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Loslopen tijdens het wandelen   Loslopen tijdens het wandelen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Loslopen tijdens het wandelen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» wandelen voor hulphond

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Powerdogs-Kennels :: Opvoeding-
Ga naar: